وجود ۵۶۰ هزار واحد خالی در کشور آخرین تحولات بازار پس از وقوع حادثه هوایی یارانه معیشتی، امشب قابل برداشت است (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سال گذشته ۴۲۸۰ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان پرداخت شد یارانه نقدی اردیبهشت ۱۴۰۳ کی واریز می‌شود + جزئیات فعال کارگری: کارفرمایان برای تبدیل وضعیت شغلی کارگران همکاری کنند واکنش شخصیت‌های اقتصادی به شهادت رییس‌جمهور مصرف گاز در ایران ۶ برابر متوسط جهانی وضعیت پرشدگی سد‌های خراسان‌رضوی و کشور + جدول (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (دوشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اونس جهانی رکورد زد بورس تعطیل شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۰ واحد منزل مسکونی رایگان به مدت ۳ ماه در اختیار خانواده‌های سیل زده سپاه ۶۹ مشهد پیشرفت برقی‌سازی خط راه‌آهن مشهد-تهران صفر است | ۱۰۰ واگن مسافربری نو وارد شبکه حمل‌ونقل ریلی می‌شود نرخ میوه در بازار امروز مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول رئیس دایره بیمه کشاورزی خراسان‌رضوی: پرداخت غرامت به کشاورزان استان به‌سرعت انجام می‌شود بورس ۶۲ هزار واحد ریخت! | ۹۴ درصد نماد‌ها منفی شدند (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مبلغ اجاره آپارتمان در منطقه راهنمایی مشهد سر به فلک کشید (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت فعالیت بازار طلای مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب در سکه همچنان وجود دارد سکه به کمتر از ۴۰ میلیون تومان سقوط کرد | حباب سکه کاهشی شد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | ریزش بی‌ارزش (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

اختلال در شبکه پرداخت بانک ملت| مشتریان بانک ملت نگران اطلاعات حسابشان نباشند

  • کد خبر: ۶۷۷۰۴
  • ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶
اختلال در شبکه پرداخت بانک ملت| مشتریان بانک ملت نگران اطلاعات حسابشان نباشند
چندین بار است که خبر افشای اطلاعات مشتریان در نظام بانکی کشور منتشر می‌شود و مردم را نگران می‌کند، اما کارشناسان فناورانه بانک به مشتریان اطمینان می‌دهند که اتفاقی رخ نخواهد داد.

به گزارش شهرآرانیوز، چند روزی است که خبری مبنی بر افشای اطلاعات سی میلیون نفر از مشتریان بانک ملت در فضای مجازی منتشر شده که روابط عمومی این بانک طی اطلاعیه‌ای با تاکید بر التزام بانک ملت به حفظ اطلاعات مشتریان خود در ساعات اولیه انتشار این خبر، اعلام کرد: ابعاد این ادعا توسط تیم‌های تخصصی و فنی بانک در حال بررسی است که به محض کسب اطلاعات بیشتر، اطلاع رسانی کامل صورت خواهد گرفت.

روابط عمومی بانک ملت همچنین در این اطلاعیه تاکید کرد که با داشتن این اطلاعات، امکان دسترسی به حساب‌های مشتریان میسر نیست.

رضا محمدی کارشناس پول و بانکداری، در این رابطه توضیح داد: در سال ۹۸ نیز گفته شد که اطلاعات بانک ملت لو رفته، در این سال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که لو رفتنی در کار نبوده، بلکه ماجرای باج خواهی پیمانکار معاملات مطرح بوده است.

او در مورد این که این بار، لو رفتن اطلاعات بانک ملت تا چه مرحله‌ای پیش رفته نیز اظهار کرد: پلیس فتا و بانک ملت در حال بررسی این هستند.

او اظهار کرد: در بانکداری دو نوع حساب دیداری و غیر دیداری داریم؛ دیداری یعنی دیدن امضای مشتری که با آن در خواست مشتری انجام می‌شود و غیر دیداری یعنی امضای مشتری روی چک است، ولی اگر بانک مشکوک شود و اطلاعت کافی نداشته باشد، خواستار این می‌شود که صاحب حساب نیز حضورا بیاید تا کار متقاضی انجام شود.

محمدی در پاسخ به این پرسش که اگر امضا‌ها لو رفته باشد مردم باید چه اقدامی انجام دهند؟ گفت: ممکن است این لو رفتن اطلاعات در اندازه خیلی سطحی و به اطلاعات هویتی مثل اسم، فامیل، منظقه سکونت و شماره تلفن محدود شود که دراین حالت هیچ نگرانی وجود ندارد و حتی اگر ابعاد مسئله فراتر هم باشد، مشتریان رمز تلفن بانکشان را تغییر خواهند داد.

او همچنین گفت: در این مرحله نیازی نیست که مشتریان کاری کنند، چون بانک اطلاعات را دارد و اگر اطلاعات سرقت شده باشد و مبالغی جا به جا شده باشد یا از این قبیل اطلاعات، بانک باید پاسخگو باشد و نگرانی متوجه مشتریان نیست.

این کارشناس بانکداری در ادامه در مورد لو رفتن اطلاعات مالی نیز توضیح داد: سیستم‌های بانکی، اطلاعات مختلف مشتریان را در حوزه‌های متفاوتی مثل پس انداز، وام و ... برای افراد که حتی حساب‌های متعددی دارند، به صورت پیمانی و بخشی نگهداری می‌کنند که در این صورت، اطلاعات مالی مشتریان از اطلاعات هویتی آن‌ها جداست.

لازم به بیان است، این چندین بار است که خبر افشای اطلاعات مشتریان در نظام بانکی کشور منتشر شده است. هربار نیز مشخص شد که با دسترسی به اطلاعات افشا شده، خطری متوجه حساب‌های مشتریان نیست.

بر اساس آخرین اطلاعات به دست آمده، هم اکنون پلیس فتا در حال بررسی موضوع افشای اطلاعات مشتریان بانک ملت است و تاکنون گزارشی مبنی بر دسترسی افراد یا گروه‌هایی به حساب‌های مشتریان این بانک دریافت نشده؛ این مسئله حاکی از این است که این بار نیز، اطلاعات لو رفته، خطری برای حساب‌های مشتریان نظام بانکی ایجاد نمی‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->